ALI SMITH „JESIEŃ”
Nauczony wieloletnim czytelniczym doświadczeniem, z pewną dozą ostrożności podchodzę do autorów i powieści hołubionych przez krytyków. Z ciekawością sięgam wprawdzie…
Całkiem nieźle znam klasykę literatury hiszpańskiej, ale słabo orientuję się w twórczości nowych pisarzy ze słonecznego południa Europy. Dlatego z…
CZYTAJ DALEJ CARME CHAPARRO „NIE JESTEM POTWOREM”B.A Paris udanie zadebiutowała powieścią Za zamkniętymi drzwiami (tutaj), tworząc historię balansującą może na granicy prawdopodobieństwa, ale wciągającą od pierwszego…
CZYTAJ DALEJ B.A. PARIS „POZWÓL MI WRÓCIĆ”W 2016 roku recenzowałem Obce dziecko (tutaj) nieznanej wtedy na polskim rynku wydawniczym Rachel Abbott. W przeciwieństwie do Wielkiej Brytanii –…
CZYTAJ DALEJ RACHEL ABBOTT „TYLKO NIEWINNI”Lata temu nauczyłem się, żeby pod żadnym pozorem nie oceniać książki po okładce. Wciąż jeszcze zapominam o tej zasadzie, czytając…
CZYTAJ DALEJ TAYLOR ADAMS „BEZBRONNE”Sięgając po Śpiewajcie z prochów, śpiewajcie kompletnie nie wiedziałem, czego się spodziewać. O autorce powieści, Jesmyn Ward przeczytałem tylko, że jest…
CZYTAJ DALEJ JESMYN WARD „ŚPIEWAJCIE Z PROCHÓW, ŚPIEWAJCIE”Właśnie mija dziesięć lat od pierwszego polskiego wydania powieści Ann Cleeves w cyklu nazywanym Kwartetem Szetlandzkim. Dekadę temu ukazały się…
CZYTAJ DALEJ ANN CLEEVES „CZERWIEŃ KOŚCI”