ALI SMITH „JESIEŃ”
Nauczony wieloletnim czytelniczym doświadczeniem, z pewną dozą ostrożności podchodzę do autorów i powieści hołubionych przez krytyków. Z ciekawością sięgam wprawdzie…
Wszechobecne i wciąż niezmiennie opiniotwórcze media społecznościowe już jakiś czas temu przypomniały (a może raczej odkryły na nowo i wylansowały)…
CZYTAJ DALEJ KERRI MAHER „KSIĘGARNIA W PARYŻU”Moa Herngren dała się poznać jako wnikliwa obserwatorka relacji międzyludzkich na tle problemów współczesnego społeczeństwa. Skandynawskiego, a dokładniej szwedzkiego, w…
CZYTAJ DALEJ MOA HERNGREN „ROZWÓD”Po nieco słabszej Rebelii, mocniej skupionej na wątkach historycznych kosztem kryminalnych, seria C.J. Sansoma wraca na właściwe tory. Czwarta odsłona…
CZYTAJ DALEJ C.J. SANSOM „KSIĘGA OBJAWIENIA”Jeszcze kilka lat temu w ramach powieści kryminalnej rozróżniano zasadniczo cztery jej odmiany: detektywistyczną i sensacyjno-awanturniczą, kryminał noir oraz policyjny…
CZYTAJ DALEJ DANN MCDORMAN „ZAGADKA WEST HEART”O tym, czy warto/trzeba/należy czytać klasykę literatury od dawna spierają się zarówno znawcy tematu, jak i zwykli czytelnicy dzielący się…
CZYTAJ DALEJ CECILY SIDGWICK „PANNY BEZ POSAGU”Odkryłem twórczość Virginii Woolf wiele lat temu przy okazji lektury Pani Dalloway, jak się wkrótce okazało – jednej z moich…
CZYTAJ DALEJ AMY LICENCE „ARTYSTYCZNE KRĘGI, MIŁOSNE TRÓJKĄTY. VIRGINIA WOOLF I GRUPA BLOOMSBURY”